Packshoty produktowe i zdjęcia still life

Zdjęcia produktowe czyli packshoty, to niezbędny element prezentacji i promocji produktu, niezależnie od jego kategorii i przeznaczenia. Z całą pewnością można powiedzieć, że dla każdej branży można zastosować nieco inne podejście do zadania jakim jest wykonanie idealnego zdjęcia produktowego. Jednak to co zawsze pozostaje niezmienne, to najwyższa dbałość o pokazanie detali i powtarzalność ujęć dla produktów dostępnych w różnych wariantach kolorystyczny.

Kolorowy zawrót głowy

Każdy produkt występujący w wielu kolorach wymaga perfekcyjnego zdjęcia packshot. Idealne packshoty produktowe wymagają doświadczenia w tego typu sesjach oraz ogromnej precyzji. Poszczególne ujęcia nie mogą się od siebie różnić, aby późniejsze wykorzystanie zdjęć było łatwiejsze i nie wymagała dodatkowej korekty graficznej. 

Detale warte uwagi

To na co należy zwrócić uwagę podczas fotografowania różnych przedmiotów w tym samym kolorze, to faktura materiałów, z których zostały wykonane. Mimo że na pierwszy rzut oka kolor będzie wydawał się dokładnie taki sam, na zdjęciach możemy otrzymać niepożądane przekłamanie. Wynika to z różnorodności dostępnych materiałów i ich reakcji na światło. Błysk lampy zupełnie inaczej odbije się od metalu, plastiku, szkła bądź tkaniny. Światło może uwypuklić fakturę lub też zupełnie ją wygładzić, tworząc mylne wrażenie wykonania z zupełnie innego materiału.

Zestaw idealny

Mając pewność, że produkty zostały poprawnie odwzorowane z wykorzystaniem białego tła, sugerujemy uzupełnić folder o zdjęcia still life. Dzięki połączeniu ich z packshotami produktowymi możemy w kompleksowy i atrakcyjny sposób przedstawić oferowany produkt.

Zawsze już na początku sesji warto przeanalizować który rodzaj zdjęć najlepiej przedstawi konkretny obiekt. Czasem może się okazać, że przedmiot lepiej prezentuje się na zdjęciach aranżowanych. Wówczas to zdjęcia packshot będą stanowić jedynie uzupełnienie galerii. 


Dodatkowo warto rozważyć wykonanie zdjęć aranżowanych dla całej serii produktów. Zdjęcia still life w kompleksowy sposób łączą produkty dostępne w wielu wariantach-tworząc dobrze wyróżniająca i spójną reklamę.